Izdrukāts no: http://www.vm.gov.lv/ttp://www.vm.gov.lv/lv/tava_veseliba/neatliekama_mediciniska_palidziba/kas_jasaka_zvanot_uz_113/

Kas jāsaka, zvanot uz 113?

07.08.2019

1. Kur vajadzīga palīdzība

Izsaukuma pieteikšana jāsāk ar vietas nosaukšanu, jo tas mediķiem dod norādi, kurp jādodas.

Ja nezini precīzu atrašanās vietas adresi (piemēram, esi ekskursijā, mežā, ciemos), sauc orientierus, kas atrodas tuvumā – kāds veikals, pietura, benzīntanks, mājas, kam brauci garām u.tml. Tāpat noderīga būs arī mobila lietotne “eVeselībasPunkts”. Tā sniedz iespēju veikt zvanu uz ārkārtas tālruni 113, vienlaicīgi nododot zvanītāja atrašanās vietas koordinātes dienesta dispečeriem, kā arī ar tās palīdzību var redzēt savai atrašanās vietai tuvākās ārstniecības iestādes. 

2. Kas ir noticis?

Tev nav jāmēģina atcerēties medicīniskus terminus. Stāsti, ko redzi un saproti, uzmanīgi klausies, ko jautā dispečers un centies atbildēt! Atceries: neviens no jautājumiem, ko uzdod dispečers, nav lieks.

3. Cik ir cietušo vai saslimušo?

Arī to mediķiem svarīgi zināt, lai saprastu, - izsaukumā jādodas vienai brigādei vai vajadzīgi papildspēki.

Nekad nenoliec klausuli pirmais! 
Dažkārt pēc izsaukuma pieņemšanas nepieciešams turpināt sarunu ar izsaukuma pieteicēju, norādot, kā palīdzēt cietušajam, līdz ierodas brigāde. Dienesta pieredzē ir vairāki gadījumi, kad tieši pateicoties izsaukuma pieteicēja rīcībai, ir izdevies glābt cilvēka dzīvību. 

Plašāku informāciju par neatliekamās medicīniskās palīdzības izsaukšanu lasīt Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta tīmekļa vietnē www.nmpd.gov.lv.

/© Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests/