Jūs atrodaties šeit: Tava veselība > Jauniešiem > Fiziskās aktivitātes

Fiziskās aktivitātes

07.05.2012

Centies katru dienu, vismaz 30 - 60 minūtes atvēlēt fiziskajām aktivitātēm.

Fizisko aktivitāšu ilgums var būt sadalīts īsākos periodos, bet ne mazāk kā 10 minūtes katrs. Arī īslaicīgas aktivitātes spēj ievērojami uzlabot veselību, piemēram, ikdienā lifta vietā izmantot kāpnes, pārvietoties ātrā solī vai braukt ar velosipēdu.

Regulāras fiziskās aktivitātes:

  • var palīdzēt novērst vai samazināt aptaukošanos un uzturēt optimālu ķermeņa svaru;
  • uzlabot psiholoģisko labsajūtu, novērst stresu, depresiju;
  • iegūt pārliecību par sevi, iepazīt panākumu sajūtu;
  • veicināt sociālo integrēšanos. 

Fiziskās aktivitātes nostiprina ne tikai muskulatūru, bet arī kaulu sistēmu, tādējādi Tu iegūsi labu veselību un augumu.

Savukārt, Valsts sporta medicīnas centra (VSMC) mājaslapā (http://www.vsmc.gov.lv/) Tu vari iepazīties ar EUROFIT metodi skolēniem, kuras ietvaros ir iespējams noteikt Tavu fizisko attīstību, fiziskās un funkcionālās spējas, novērtēt balsta un kustību sistēmu, iegūt sporta ārsta ieteikumus par fizisko sagatavotību, kā arī tās uzlabošanu un citu informāciju. 

Ieskatoties VSMC mājaslapas sadaļā Antidopings.lv - http://www.antidopings.lv/, vari iepazīties ar sportā aizliegtajām vielām un metodēm.